1. Informatie

 
 
Melding, klacht of bezwaar?

Je kunt een klacht indienen als je vindt dat je niet prettig of oneerlijk bent behandeld door iemand van de gemeente. Soms krijgen we ook een klacht binnen als inwoners eigenlijk een melding willen doen of bezwaar willen maken. Hieronder leggen we het verschil uit.

Melding openbare ruimte

Heb je een melding of klacht over afval, bomen, bladeren, openbaar groen, wegen of stoepen, straatverlichting, strooien, verkeersborden etc.?

Gebruik dan ons Meldingsformulier via Melding Openbare Ruimte.

Bezwaar tegen een besluit

Als je het niet eens bent met een beslissing van het gemeentebestuur, kun je bezwaarmaken. Dit kun je ook digitaal doen. Kijk dan bij Bezwaar maken tegen een gemeentelijk besluit.

Overlast melden

Overlast kun je melden bij ons Meldpunt Overlast

Klacht over gedrag gemeente

Ben je oneerlijk of niet netjes behandeld door iemand van de gemeente? Dit kan een ambtenaar zijn of een bestuurder. Of wil je een klacht indienen over de wijze waarop de gemeente Súdwest-Fryslân zich naar jou of een ander heeft gedragen in een bepaalde situatie. Dan kun je dit melden bij onze onafhankelijke klachtencoördinator.

Ga verder met dit formulier als je een klacht wilt indienen over het gedrag van een ambtenaar of bestuurder.
 

2. Uw gegevens

3. Datum klacht

4. Wat is uw klacht

5. Controleren

6. Afronden